روان خود را بهینه کنید

مراقبه (مدیتیشن) کنید

درباره تاثیرات مثبت انجام مراقبه بسیار نوشته اند. مراقبه را می توان به ساده ترین روش ممکن و تقریبا در هر مکانی انجام داد. با کمی جستجو در اینترنت می تونید انواع روش های انجام مراقبه را بیابید و همان را که مناسب شخصیت شما و سبک زندگی شماست انتخاب و تمرین کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

سپاس گذاری کنید

سپاس گذاری را تمرین کنید. هر روز پیش از خواب وقت بگذارید و ببینید برای چه چیزهایی می تونید در اون روز سپاس گذار باشید. آنها را بنویسید. پس از گذشت مدتی، با خوندن نوشته هاتون متوجه همه آن چیزهای با ارزشی که در زندگی تون دارید و در جریان روزمرگی های زندگی فراموش می شوند خواهید شد.

چیزهای تازه بیاموزید

خود را متعهد کنید تا هر روز چیز تازه ای بیاموزید. با این کار هم توانایی خودتون را افزایش می دهید و هم مغزتون رو تازه و جوان نگاه خواهید داشت.

با آنهایی که بالا نمی برندتان قطع رابطه کنید

اگر نمی شود، رابطه تان را تا آنجا که امکان دارد کم کنید. هم نشینی با افراد منفی و سمی شما را هم مسموم می کنه. مقابله با آنها اگر غیر ممکن نباشه، انرژی بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و توانی برای صرف انرژی روانی برای پیشرفت خود نخواهید داشت.

خود را ارزیابی کنید

اگر برنامه هاتون نتیجه نمی ده، باید روزتون را بررسی کنید تا ببینید اون رو واقعا چگونه صرف می کنید. اشتباهات خود را اصلاح کنید و بر روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری نمایید.