نوید آرامش

تلاش می کنم تا دنیا را به جایی بهتر از آن که تحویل گرفته ام تبدیل کنم

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

هدف مندی - استراتژی سه مرحله ای وارن بافت

هدف مندی - استراتژی سه مرحله ای وارن بافت

استراتژی سه مرحله ای وارن بافت در انتخاب هدف

در این گفتار در باره استراتژی بسیار ساده اما کاربردی 3 مرحله ای با شما صحبت می کنم که وارن بافت، سرمایه گذار افسانه ای آمریکایی، به کارمندانش برای انتخاب هدف درست در مسیر موفقیت شغلی آموزش داده ولی در هر زمینه زندگی و در هر بازه زمانی قابل تعمیم و کاربردیه. اساس و پایه ی این روش بر روی تعیین اولویت های مهم زندگی شما نهاده شده و تاکید می کنه که رمز بزرگ موفقیت و پیروزی در زندگی، تمرکز بر اولویت ها نیست (!) بلکه خود داری از پرداختن به هر چیز دیگری به غیر از اولویت های شماست. فراموش نکنید که هر اقدامی هزینه خودش را دارد. حتی خنثی بودن و دست روی دست گذاشتن هم بی هزینه نیست و عواقب خودش رو داره. زمان، انرژی و فرصت های زندگی مون بی نهایت و تمام نشدنی نیستند. اونها ارزشمندترین منابع زندگی ما هستند که اگر درست و به جا استفاده نشوند و هرز بروند، تاوان سنگینی رو بر ما تحمیل خواهند کرد. یکی از راه های اصولی و مهم بالا بردن بهره وری زندگیمون، ساده سازی کارها و ساخت عادت های خوب و سازنده هست و این کار ممکن نیست مگر با حذف هر آنچه اضافه و غیر ضروریه. روش کار خیلی ساده و کارآمده و قدرت این روش هم در همین سادگی اون نهفته است. پس تردید نکنید و همین حالا شروع کنید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهترین خودتان شوید - بخش چهارم

بهترین خودتان شوید - بخش چهارم

پرسش های کلیدی

آیا کاری را انجام می دهم که عاشق آن هستم؟

بدترین اتفاقی که می تونه بیفته چیه؟

امروز چه کار خوبی انجام دادم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهترین خودتان شوید - بخش سوم

بهترین خودتان شوید - بخش سوم

روان خود را بهینه کنید

مراقبه (مدیتیشن) کنید

درباره تاثیرات مثبت انجام مراقبه بسیار نوشته اند. مراقبه را می توان به ساده ترین روش ممکن و تقریبا در هر مکانی انجام داد. با کمی جستجو در اینترنت می تونید انواع روش های انجام مراقبه را بیابید و همان را که مناسب شخصیت شما و سبک زندگی شماست انتخاب و تمرین کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

سپاس گذاری کنید

سپاس گذاری را تمرین کنید. هر روز پیش از خواب وقت بگذارید و ببینید برای چه چیزهایی می تونید در اون روز سپاس گذار باشید. آنها را بنویسید. پس از گذشت مدتی، با خوندن نوشته هاتون متوجه همه آن چیزهای با ارزشی که در زندگی تون دارید و در جریان روزمرگی های زندگی فراموش می شوند خواهید شد.

چیزهای تازه بیاموزید

خود را متعهد کنید تا هر روز چیز تازه ای بیاموزید. با این کار هم توانایی خودتون را افزایش می دهید و هم مغزتون رو تازه و جوان نگاه خواهید داشت.

با آنهایی که بالا نمی برندتان قطع رابطه کنید

اگر نمی شود، رابطه تان را تا آنجا که امکان دارد کم کنید. هم نشینی با افراد منفی و سمی شما را هم مسموم می کنه. مقابله با آنها اگر غیر ممکن نباشه، انرژی بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و توانی برای صرف انرژی روانی برای پیشرفت خود نخواهید داشت.

خود را ارزیابی کنید

اگر برنامه هاتون نتیجه نمی ده، باید روزتون را بررسی کنید تا ببینید اون رو واقعا چگونه صرف می کنید. اشتباهات خود را اصلاح کنید و بر روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهترین خودتان شوید - بخش دوم

بهترین خودتان شوید - بخش دوم

تن خود را بهینه کنید

در این باره تا دلتون بخواد می تونید مطلب پیدا کنید. اونقدر مفصل که اگه همه عمرتون هم بخونید باز تمام نخواهد شد. یه دلیلش تنوعیه که آدم ها در عین تشابه ظاهری خودشون، در زیست شناسی و عملکرد بدن هاشون دارند. یه دلیل دیگه اش کشفیاتیه که هر روز در حوزه پزشکی بدست میاند. البته حجم بسیار زیاد اطلاعاتی که مردم با تکیه بر تجربه های شخصی خودشون به دیگران تعمیم می دهند رو هم نباید از قلم انداخت. خلاصه این که اگر بخوام هر آنچه گفته شده رو اینجا بنویسم، نه امکانش و نه اصلا فایده ای داره. هدف من در این سلسله نوشته، ارائه یه مجموعه خلاصه و مهم تر از همه کاربردیه. پس تنها به اون نکته هایی اشاره می کنم که تاثیر بخشی اون ها توسط مطالعات و تجربیات زیادی اثبات شده اند. تا اونجایی هم که امکان داره کوتاه و مختصر می نویسم تا به خاطر سپردن و عمل به اون آسون تر باشه. پس بریم ببینیم چگونه میشود تن خودمون رو به سازی کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهترین خودتان شوید - بخش نخست

بهترین خودتان شوید - بخش نخست

ذهنتان را بهینه کنید

تکنیک های ساده ای هستند که به کمک اونها می تونیم ذهن خودمون رو طوری تنظیم کنیم که در بهترین حالت خودش باشه. این کار مثل تنظیم موتور برای ماشین می مونه. اگه درست انجام بشه خود به خود تعدادی از مشکلاتمون ناپدید می شند و از رخ دادن مشکلات ریز و درشت زیادی در آینده جلوگیری خواهد شد. چون نمی خوام طولانی بشه مطلب، کوتاه و تیتر وار اون ها رو در ادامه براتون می شمارم. ولی فراموش نکنید که با وجود ظاهر ساده بعضی از این کارها، نتایجشون می تونه درخشان باشه. خصوصا اگه روزمره انجام بشه.

هرگز تاثیر کارهای کوچکی رو که هر روز انجام می دید رو دست کم نگیرید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

بهترین خودتان شوید

دیباچه

 

روال روزمره نداشتن یا همان بدون ساختار بودن زندگی روزانه، انرژی روانی، فیزیکی و احساسی بسیار بیشتری را می بلعد تا داشتن هر گونه روال و عادت روزمره. نداشتن عادت های خوبی که ما را بهتر می کنند، تن و جان ما را تحلیل می برد. شکل دادن عادت ما را در رسیدن به اولویت هایمان کمک می کند، به تعویق انداختن کارها را کم، مسیر مان به سوی هدف هایمان را حفظ و تنظیم و تندرستی ما را تضمین می کند.

عادت های خوب به سختی ساخته می شوند ولی زندگی با آنها راحت است در صورتی که عادت های بد به راحتی شکل می گیرند ولی زندگی با آنها سخت است.

در روزهای آتی، به تدریج و به صورت دسته بندی شده، در باره ی روش های عملی ساخت عادت های مفید و حذف عادت های بد برایتان خواهم نوشت.

 بخش نخست: ذهن تان را بهینه کنید

بخش دوم: تن خود را بهینه کنید

بخش سوم: روان خود را بهینه کنید

بخش چهارم : پرسش های کلیدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰