پرسش های کلیدی

یک - آیا کاری را انجام می دهم که عاشق آن هستم؟

بسیار سخت است بهترین خود بودن زمانی که از انجام کاری که بدان مشغولید شاد نیستید. امروزه پیدا کردن کاری که عاشق اون هستید برای همه راحت نیست. پس لیستی تهیه کنید از تمام کارهایی که شما را شاد می کنند. بعدش با توجه به شرایط زندگیتون، اونها رو به صورت مرتب در برنامه زندگی خودتون بگنجانید. شادی های کوچک، انرژی بخش های مفیدی هستند.

دو – بدترین اتفاقی که می تونه بیفته چیه؟

حتما تا به حال براتون پیش اومده که به خاطر اتفاقی که در آینده ممکنه بیوفته نگران شده باشید. شاید حتی نگرانی و استرس در باره آینده برایتان عادت شده باشه. این دسته از نگرانی ها می تونند شما رو در مسیر پیشرفت زمین گیر کنند. پس چاره چیست؟ تکنیکی ساده به شما معرفی می کنم که می تونه در بعضی شرایط معجزه کنه. با این پرسش با دقت و صادقانه پاسخ دهید:

اگر آن چه نگرانش هستم رخ دهد، بدترین اتفاقی که برام میوفته چیه؟

اندیشیدن درباره بدترین اتفاقی که می تونه براتون بیوفته کمکتون می کنه که بفهمید بیشتر نگرانی و ترس هایتان درباره اون موضوع اغراق شده اند. به عبارت دیگر براتون روشن میشه مشکلی که نگرانش هستید، مسئله مرگ و زندگی نیست. اگر با پاسخ به این پرسش راحت نیستید، به کمک چهار پرسش زیر، اندیشه های ویران کننده خودتون رو بهتر بشناسید:

1- آیا نگرانی من درست است؟ (بله یا خیر؟ اگر خیر، به پرسش 3 بروید)

2- آیا مطمئن هستید که درست است؟ (بله یا خیر؟)

3- چگونه واکنش نشون می دی؟ چی رخ می ده؟ چه زمانی این نگرانی برای شما شروع شد؟

4- بدون این فکر (نگرانی) شما چگونه آدمی خواهید بود؟

سه - امروز چه کار خوبی انجام دادم؟

این پرسش ساده را پایان هر روز از خود بپرسید. این طور متوجه می شید که باید دیگران را هم به حساب آورید. هر آنچه را برایتان خوب بوده بنویسید. لیستی هم از آنچه دوست دارید بهبود ببخشید بنویسید تا دید بهتری برای برنامه ریزی فردایتان پیدا کنید.

 

در بلند مدت، پایداری در انجام کارهای روزانه، هر چند کوچک، نتایج بزرگی را برایتان به ارمغان خواهد آورد